2013年11月7日木曜日

美しい冬野菜/Beautiful winter vegetables


八百屋さんにとても新鮮そうな春菊が売っていたので、
鍋をやる予定も無いのに思わず手が伸びてしまいました。
小松菜が有名な、東京の江戸川区小松川で作られたものです。
Found very fresh Shungiku (garland chrysanthemum)
grown in east Tokyo. 
I didn't plan to make Nabe, but I had to buy it!  






葉っぱがとても綺麗だったので、サラダにして食べることにしました。
ドレッシングは紅芯大根を使います。
もともと中国の野菜だそうで、切ると真っ赤な赤が目に飛び込みます。
こちらは先日長野で買ってきました。
The leaves are so beautiful, I decided to make salad. 
Awatermelon radish is used for dressing. This vegetable is originally from China, 
and I bought it in Nagano the other day. 





すりおろして、ごま油、お酢、塩こしょうで、
ドレッシング。
Grate it and mix with sesame oil, rice vinegar, salt and pepper. 








灰汁のような雑味が無く、スッキリとした味わいで
葉っぱもとても柔らかくて美味しい春菊でした。
It tastes clear, and the leaves are so soft. 

0 件のコメント:

コメントを投稿